Kun je het best peulvruchten eten uit blik, pot of gedroogd?

Bonen, erwten en linzen zijn een populair staple food in de plantaardige keuken. Heel vaak krijg ik de vraag of je peulvruchten nou per se zelf moet weken en koken óf dat het ook prima is om ze voorgekookt uit pot of blik te kopen. In deze video hoor je het antwoord. Een antwoord dat waarschijnlijk anders is dan je verwacht. Het heeft namelijk vrij weinig te maken met de peulvruchten zelf en alles met de verpakking.

Vergeet je niet deze video te liken en je te abonneren op mijn kanaal? Zo mis je in de toekomst geen enkele video 😊


3 reacties

  • Annemarie 09 februari 2020 18:05

    Ik vind zelf weken/koken lekkerder en probeer dit dan ook zoveel mogelijk te doen.
    Vind het echter lastig rekenen.
    Vaak staat er een uitlekgewicht in een recept, bijvoorbeeld ‘1 blik zwarte bonen (280 gram)’ hoeveel gedroogde bonen neem ik dan?
    Dit met alle peulvruchten. Heb al wel eens wat gezocht maar lees steeds een andere ratio.

    • Lobke Faasen 10 februari 2020 10:21

      Hi Annemarie! Één portie gekookte bonen is meestal zo 100 tot 150 gram (afhankelijk van leeftijd, geslacht, gewicht, mate dat je actief bent). Voor gedroogde bonen kun je uitgaan van ongeveer 75 tot 100 gram.

  • Corry Dolleman 06 februari 2020 08:12

    Bij mijn weten heeft alles wat je veranderd invloed op de kwaliteit van de voeding,


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *