Welke supplementen ik gebruik als veganist (en jou ook aanraad)

Een plantaardig dieet is absoluut geen voedingspatroon op basis van tekorten, maar juist vol verrijkingen. Toch zijn er een aantal voedingsstoffen die je moet suppleren. Dit heeft echter weinig te maken met de volwaardigheid van een plantaardig dieet. Het heeft vooral te maken met de manier waarop ons voedselsysteem is ingericht, hoe wij leven en de plek op aarde waar wij Nederlanders leven.

In deze video laat ik je zien welke supplementen ik gebruik. Disclaimer: niets in deze video is gesponsord. Het gaat ook helemaal niet per se over de specifieke merken die ik in deze video laat zien, het gaat vooral om de voedingsstoffen en dat je een juiste dosis suppleert in de juiste verbinding.

Wil je toch graag een directe link naar een supplement wat ik regelmatig aanraadt, dan kun je gebruik maken van de volgende links. Dit zijn affiliate links, zodat ik een beetje verdien aan de aankoop zonder dat het jou extra kost. Win-win dus 😊

De blogs over vitamine B12 waar ik naar verwijs in de video kun je hier vinden:


2 reacties

  • Simone van Tol 29 augustus 2020 14:50

    Hoi Lobke,
    Ik zag op de site van NVV dat aangeraden wordt om 2 a 3 keer per week de omega 3 capsules te slikken.
    Geldt dit advies ook voor kinderen? (10 en 13 jaar)
    Ik heb de capsules besteld via jouw link, dus die van Testa.

    • Lobke Faasen 07 oktober 2020 12:11

      Hi Simone. Voor kids van die leeftijd raad ik gewoon dagelijks 1 Testa capsule aan 😊


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *